Thursday, November 5, 2009
i can say it was love.... once i denied it, burying deep down.... tp kalau dah cinta tu cinta jugak lah kan.... kalau dah terpandang, pasti teringat balik ... terkenang.....sayang... keliru....
Wednesday, October 14, 2009
bad...bad.....
teruk jugak bila sakit ni, specially kalau yg jarang sakit.... exception to yg selalu buat2 sakit..(ahem!) just imagine, jarang sakit, suddenly doktor ckp u dah kena cancer stage 4.... tak ker terkedu? tak ke tertanya apa lah nasib ku? life must go on..... kalau asyik dok fikir, apa nak jadi kat anak2? kesian kat anak2.....
Labels: thoughts
Friday, September 25, 2009
or should i put it as bossy lady? got 2 story related to the title (ahem, one of it should be bossy girl not lady la).
first one, bout a lady (name cannot be mention,use your imagination okeh?) who controls everything ... dia lah pegang duit gaji laki dia... dialah tukang decide anything for the family... dia lah tukang kasi final decision tuk semua... pas tuh keras kepala hati kering type... (pesal lah aku takleh jadik mcm ni... part yg berjaya pegang duit gaji laki tuh paling kuidamkan! adooii) hahahha.... tak pernah laie aku terfikir kalau gaduh laki bini sampai lari rumah mertua nak mengadu pasal laki.... kalau wa jadik mak mertua, sure wa dah sound sedap2 dah kat that lady... pastuh dok perang laki bini kecoh sekampung.... apa daaa.... buat2 la fikir malu kat anak2 kecik.... misschubbyface pun leh terheran.....
another story, bossy girl ni.... she has a cousin that she can control.... sepupu dia pulak, eventho tua setahun dari dia, tukang mengekor ajer..... chubbyface lah ketua.... kesian dia bully her cousin.... menakutkan.... siapalah menantu aku nanti.... sure dia hentak2 ajer.....
Saturday, September 12, 2009
today i bake samperit.... the batches to take back to my parents house for raya. it was total havoc with little helper(ahem! misschubbyface) doing all the wrong things........ suruh letak ajer, dia cibuk kacau.... perlahan2... keboom habis tepung terbang... adoi.... but it was an experience i wont trade for anything else. priceless! entah2 5 tahun lagi aku mintak tolong kat dapur dia boleh buat pekak ajer.... hahahahhaha
i know iknow... i promised to upload the hasil pembakaran... i will..... later.... belum laie transfer gambar itu.... hahahahha
raya checlist....
1. baju raya saya - checked
2. baju raya chubbyface -checked,checked,checked.....
3. kasut raya-checked (which one nak bwk ni? erk)
4.kuih raya-checked
5.duit raya-checked
gadget.... chubbyface's cam,compact cam,dslr,video cam,laptop, broadband..... alamak.... bila nak packing ni.....
Friday, September 4, 2009
think I need to change, urgently. if i got too comfy, i will take things for granted. overlooked new opportunities and greater challenges. sempena dengan bulan ramadhan ini, i will change. tunggu ajer la apa yg akan berubah..... hahahha.... but my promise to myself, it will be an upgrade.... will not let myself agree to second best anymore. insyaallah
suspen tak dengan ayat2 diatas... to fellow jaki sisters n brothers.... tolong doakan untuk saya yer... cukup2lah korang ni.... buat2lah berubah.... nothing kekal in this world except Allah.
Selamat Berpuasa, Selamat Berterawikh.
Labels: thoughts
Tuesday, August 25, 2009
completed the 4th day of puasa. so far managed not-to-go-to-pasar-ramadhan yet. semua home cooked by my very (bodek sket!) loving mr-hubby. first day he made karipap pusar (korang jgn la gelak... serius ni.... sedappp) and as vouched by miss-chubby-face, it was superb! second day he made cendol.... yesterday was cucur udang together with home made chilli .... today, since miss-chubby-face like the cendol so much... second round of cendol.... gler sedap.... the wifey buat apa? hahahhahaha kalau berani, sila lah tanya......
looking forward for potluck with cuz n sistah this weekend. korang silalah masak sesedap mungkin.... jgn sampai kena komplen with miss-chubby-face dah la.... minah tu tak kuasa!(dia sebut puasa as kuasa)
speaking of miss-chubby-face.... what kind of 3yr old yg boleh auta macam2 bila granparents tanya puasa ke tidak? first day dia jawab tak puasa sbb demam.... second day dia ckp tak puasa sbb sakit gigi (amenda tuh?) third day pun alasan sakit gigi... kena makan sbb kalau tak dia makin sakit gigi tuh.... today.... sebab terpening! so kena makan jugak kalau tak lagi terpening....
anak sapa ni sebenarnya? did I gave birth to a lawyer/politician? adoiiiiiiiiiiiiii
Sunday, August 9, 2009
first time tried baking samperit. it turn out quite well, i think! tukang yg request samperit ni pun ckp mcm ok tp firtst batch bakar tuh dia kata too light terlampau rapuh (bukan samperit suppose to be that way ker?) tp since ini try and error kind ... I just add a handful of flour (amik ko! kalau keras wa ta tau!) luckily my instict was right because it turn out to be better than the first one.... (according to my tukang request la jugak kan!)
will upload my hasil pembakaran soon (kalau sempat ambik photo before dimakan oleh para cookie mon-sters hehehe)
Labels: baking


