Saturday, January 22, 2011
Sunday, January 16, 2011

i have actually planned for some cardmaking.... theme i that i did was for the coming CNY... but what a mess it turn out to be..... i dare not show it here.... it was an absolute jinx.... the colour was not right... the object i tried to copy was not turning as i imagine..... sigh.... i will reattempt and post it once it happen....
Thursday, January 6, 2011
I have moved from one organisation to the next one (with a pay rise, ahem!), been from busy doing nothing much to busy doing pretty much everything now.... i have one very personal wish this year - to add a new family member....
misschubbyface has joined a group music class, actually she has been pestering me for a piano lesson but since she are not formally exposed to any music lesson... i decided piano class straight away will stress her out.... will keep on updating on her progress!
for a start this year, i did a very easy peasy craft...decorating paper clips!!! all i did was attach ribbons..... tie them and also put on some flower and button.... it was soooo easy. i have some pics with me but for a very obvious reason, i cant find the cable to download the pics... sigh!
will upload the pics once i found the cable.....


Saturday, January 1, 2011
i hereby pledge to update my blog every week this year. i will not find excuses anymore for not updating it.
thank you
Labels: 2011
Tuesday, October 5, 2010
kali ni mmg niat nak membebel.... ada beberapa insiden yg saya rasa perlu ulasan.....
FIRST
pasal cerita org berniaga online..... selalunya org berniaga online ni org yg makan gaji... or peniaga yg ada kedai n buat online as part time.... cuma handful of us yg berniaga online ni full time..... so kalau buat kerja part time ni, tak lah rasa bersungguh sangat.. buat pun sbb nak cari duit shopping or aim designer handbag rega puluhan ribu yg mmg tak boleh beli kalau makan gaji semata kan? satu kejadian ni, jadi kat saya dengan satu peniaga online... katakanlah dia berniaga kek.... first time order.. mmg meletop... puas hati yg teramat sangat.... sampai order lagi kali kedua untuk buat birthday anak... so kali kedua ni... kek yg diberi toping cair meleleh.... sbbnya kak baru masak, tp sbb dah janji nak ambil tengahari so tuang jugak lah topping tu.... saya tak jugak reti serik... then kali ketiga order kek katakanlah untuk 2 haribulan... tup2 pagi2 2 haribulan tu dpt sms, kek tak siap sbb dia angau laki jauh nak balik hari itu n dia ingatkan kek deliver hari esoknya...so dia ckp esok sahaja keknya....... cuba bayangkan betapa terkejutnya saya....kalau kek itu untuk majlis apa2 tak ke payah nak cari substitute last2 minute..... duit pun dah bayar 3 hari lepas.... mcm mana ni? nak tak nak saya kensel order... sbb saya nak kek hari 2hb, bukannya 3hb.... tp kes ni tak habis kat sini....lepas seminggu duit saya pun tak dipulangkan lagi sedangkan nombor acct sudah diberi awal2.... bila saya tanya, n mungkin saya tunjukkan betapa kecewanya saya, peniaga ini boleh sentap.... saya beritahu, awak terlalu banyak alasan dan saya relate kes yang berlaku pada saya... niat saya cuma satu... untuk memberitahu betapa kecewanya saya terhadap apa yang berlaku... tak terlintas langsung nak ambil tahu apa lagi alasan beliau... tak boleh juga.... siap ckp alah cuma rm70.... apa masalah sebenar peniaga ini hanya tuhan sahaja yang tahu sbb kalau rasa tak boleh nak handle, silalah jangan berniaga... silalah jgn sanggup order orang... benda penting tu..... time deliver penting so you boleh plan bila nak bake... date deliver penting so you boleh plan bila nak saipkan.... jgn kasi alasan... tp bila kita ckp you always give excuses... tak pulak boleh terima... siap ckp org lain tak ada masalah... then, kalau tak ada masalah kenapa semuanya jadi pada order saya? n kenapa marah balik bila saya tanya duit dah return belum... itu duit akak la diknon.... i have the rights to ask.....
from today onwards, mmg takkan ku order online lagi barang2 makan nih... sakit ati!!!
SECOND
payah nak tahu orang jujur atau tidak dengan kita.... mungkin di depan bercakap bagai lembut lidah dari gigi tapi dibelakang mcm tak ingat akan mati.... tak kiralah saudara mara ataupun sahabat... payah nak cari yg benar2 ikhlas dan jujur.... ada juga yang berlawan2..... contohnya kalau dia tengok beli kereta import, boleh dia lawan beli yang lebih hebat lagi.... ataupun bila kita bercerita kita nak beli kereta, hinanya kita bila dicadangkan kita beli kereta cabuk sahaja.... manusia demikian saya amat suka perhatikan dan gelakkan sahaja di dalam hati sebab kita pun tahu dia bila bercerita sendiri pun tak gaji tak cukup untuk belanja diri dan isteri.... tapi lagak bagai org yg punya wang berlebihan bertong2.... dunia.....
Labels: thoughts
Tuesday, August 24, 2010
nothing can describe the feeling of losing the loved ones. it's unfair for me to write this post because I know there is someone close that feel the loss even more than me.
how painful it stings, how hard to express there is one thing for sure....
Allah The Mighty knows the best and my dear late cousin with her baby girl is now in a far better place than she was. Al - Fatihah








